| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Anna Summers

Indmeldt: 21. Feb 2003 Indlæg: 633 Geografisk sted: Valby, København
|
Skrevet: Tors 27 Okt 2005 21:30 Emne: Dansk anmeldelse... |
|
|
Nu har jeg selvfølgelig glemt bladet henne på skolen, men Chili gav den 3 ud af 6 chilier...anmeldeleren var ikke helt tilfreds, men for Sci-fi fans var den bestemt et kik værd.
Han syntes historien var god, og det var en god blanding af star wars, star treck og western...
Jeg prøver at finde et blad i morgen - så kan jeg lige poste den gode del af anmeldelsen, med mindre Martin ligger inde med eksemplar der hjemme, og han når at se dette. _________________ "Jeg skriver sjove digte
Jeg skriver også triste
De første læser andre folk
selv læser jeg de sidste"
- Halfdan Rasmussen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Vinæs(fivebyfive) Fan-fic administrator

Indmeldt: 03. Sep 2003 Indlæg: 3975 Geografisk sted: København
|
Skrevet: Tors 27 Okt 2005 22:18 Emne: |
|
|
En fra min klasse har det i hvert fald, men mon ike der ligger et eksemplar jeg akn få fat i i morgen. _________________ Xander: Hey. All systems go here. No function problem, okay? You want sex? Let's have sex. Right here. Hot, sweaty, big sex.
- 4x18 Where The Wild Things Are |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
IceHunter
Indmeldt: 09. Jul 2004 Indlæg: 466
|
Skrevet: Fre 28 Okt 2005 20:11 Emne: |
|
|
| Han kan blive tvangsfordret med chilier kan han. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Anna Summers

|
Skrevet: Tirs 08 Nov 2005 12:38 Emne: |
|
|
Serenity får tre stjerner ud af seks i Tjeck bladet.
Et uddrag af anmeldelsen - har fjernet det, der havde med handlingen at gøre.
"...desværre har han (Whedon) fået den idé, at dette sci-fi eventyr skal op på et højere intellektuelt plan. Der skydes, tales, tæskes, diskuteres, elskes og bagefter er der igen tid til lidt småfilosofisk pillowtalk. Hvorfor i alverden må vi ikke bare se den skizofrene River gå amok? Smukkere og mere velkoreograferet kampe er ikke set siden Bruce Lee. I stedet får vi en nølende historie om en loyal storebror(...) Han bortfører hende og søger ly på skibet Serenity, der er styret af en flok småkriminelle, som skaber dagen og vejen i de ydre galakser. Herfra går filmen trods sine storslåede effekter i koks, og hvor er det bare ærgeligt. "
 _________________ "Jeg skriver sjove digte
Jeg skriver også triste
- Halfdan Rasmussen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ravn Moderator

Indmeldt: 31. Okt 2002 Indlæg: 5289 Geografisk sted: Shattrath, nær Aldor-banken.
|
Skrevet: Tirs 08 Nov 2005 13:02 Emne: |
|
|
| Anna Summers skrev: | | Hvorfor i alverden må vi ikke bare se den skizofrene River gå amok? Smukkere og mere velkoreograferet kampe er ikke set siden Bruce Lee. |
Så det han mener er, at det burde være en actionfilm uden dybere handling? Ja for dem har vi ikke nok af. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Anna Summers

|
Skrevet: Tirs 08 Nov 2005 22:47 Emne: |
|
|
| Ravn skrev: | | Anna Summers skrev: | | Hvorfor i alverden må vi ikke bare se den skizofrene River gå amok? Smukkere og mere velkoreograferet kampe er ikke set siden Bruce Lee. |
Så det han mener er, at det burde være en actionfilm uden dybere handling? Ja for dem har vi ikke nok af. |
Hun mener...faktisk lidt sjovt, at det er en kvinde, der skriver det. _________________ "Jeg skriver sjove digte
Jeg skriver også triste
- Halfdan Rasmussen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Vinæs(fivebyfive) Fan-fic administrator

Indmeldt: 03. Sep 2003 Indlæg: 3975 Geografisk sted: København
|
Skrevet: Tirs 08 Nov 2005 22:55 Emne: |
|
|
Lyder uintelligent.
Som om hun skriver til en pøbel der kun er glade når der er vold eller fart over feltet- det er jo også teenagere.
Det er klart hun bebbrejder den at være dyb, det kan hendes læsere ikke lide. Puha- ska' vi tænke  _________________ Xander: Hey. All systems go here. No function problem, okay? You want sex? Let's have sex. Right here. Hot, sweaty, big sex.
- 4x18 Where The Wild Things Are |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
sasja

Indmeldt: 18. Jul 2004 Indlæg: 335 Geografisk sted: København
|
Skrevet: Ons 09 Nov 2005 11:21 Emne: |
|
|
Tak, Anna Summers, fordi du gad taste det ind til os!!
Hvis nogen ser andre anmeldelser, skriver I dem så ikke også ind, så vi kan læse alle anmeldelserne her (husk spoiler font, hvis det er nødvendigt)
Jeg skal i hvert fald nok indtaste dem, jeg falder over. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
SecretSuperstar

Indmeldt: 26. Maj 2003 Indlæg: 890 Geografisk sted: Århus
|
Skrevet: Lør 19 Nov 2005 17:15 Emne: |
|
|
Så er anmeldelsen af Serenity også i Vi Unge, men har kun fået én ud af seks stjerner.
Anmeldelsen:
"Denner film er skrevet og instrueret af manden bag "Buffy" - og intet ondt ord om ham, for vores allesammens vampyrjæger holder! Men det gør 'Serenity' bare overhovedet ikke - ikke engang på en kult-kitschet måde! Telepatisk monsterjagt i det ydre rum? Arj, come on!"
Nå, det er vist ikke deres anmeldelser jeg skal kigge på, når jeg skal finde en god film  _________________ Bannerless  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ravn Moderator

Indmeldt: 31. Okt 2002 Indlæg: 5289 Geografisk sted: Shattrath, nær Aldor-banken.
|
Skrevet: Lør 19 Nov 2005 17:24 Emne: |
|
|
Den anmeldelse mister al min respekt alene for sproget...  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Anna Summers

|
Skrevet: Søn 20 Nov 2005 17:38 Emne: |
|
|
Lad os håbe de RIGTIGE anmeldere kan lide den, og ikke sådan nogle b-anmeldere, somer i ungdomsblade  _________________ "Jeg skriver sjove digte
Jeg skriver også triste
- Halfdan Rasmussen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Anna Summers

|
Skrevet: Fre 25 Nov 2005 12:54 Emne: |
|
|
Så er der anmeldelse i Information, og den er ret positiv
Man kan ikke se antal stjerne før næste fredag (de er lidt underlige)!
Det er Christian Monggaard som har anmeldt, og han plejer ellers at være rimelig kritisk....
Han skriver bl.a.
"Ingen tvivl om, Whedon- der også står bag den vellykkede teenage-horrorserie Buffy (...) har haft lyst til at skabe sin egen mytologi, sit eget fremtidsunervers fuld af kulturer, religioner og folkeslag. En enrgisk blanding af gammel og nyt, et kulørt dystopisk samfund, hvor anstændige mennesker må kæmpe for ikke blot egne liv, men også alle andres, for deres tro, retten til at stille spørgsmål og en sandhed, der er ilde hørt hos magthaverne, som påstår at have patent på samme.
Hvis man skal kritisere Serenity for noget, er det, at den visuelt og især dramaturgisk indimellem minder lidt for meget om et spillefilmslangt afsnit af tv-serien.(...) Men Serenity er trods alt solid og genrebevidst underholdning - en funky rumwestern med et usædvanligt cool soundtrack og en snert af samfundskritik - hvis man ellers overgiver sig til universet og dets logik. Tilmed er det ganske forfriskende at se så mange mere eller mindre ukendte og kompetente skuespillere i hovedrollerne (...) forhåbentlig kan det inspirere et dansk selskab til at udsende Firefly på dvd." _________________ "Jeg skriver sjove digte
Jeg skriver også triste
- Halfdan Rasmussen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Anna Summers

|
Skrevet: Fre 25 Nov 2005 12:58 Emne: |
|
|
3 ud af 6 stjerner i Politiken.
Ikke helt godt nok.
Uddrag af anmeldelse:
"Alt er med, og intet er nyt. Altså bortset fra måden at røre det sammen på. 'Serenity' er garanteret fri for originalitet i alle detaljer.
Klichéernes afvikling er til gengæld så forudsigelig og præcis, at det ikke blot ligner en afvæbnende pointe, men er det: 'Serenity' er en sci-fi-teenage-movie. Med sex og søskendekærlighed i stedet for romantik.
Som altid er noget af det interessante ved en science fiction-film, hvordan man i sit forsøg på et fremsyn definerer sin egen tids helte, skurke og frygt.
'Helten' kan i 'Serenity' siges at være internettet og informationernes frie bevægelighed. Dermed er 'skurken' også logisk nok identificeret som Systemet, den formynderiske centralmagt, der vil manipulere, ensrette og kontrollere informationsstrømmen og de farlige følelser.
Frygten er derfor lige så logisk mind control kombineret med ungdommens frygt for nedsat følelsesintensitet og frygten for trusler mod det eksistentielle lebensraum.
I 'Serenity' har truende overbefolkning i 2507 gjort Jorden så udslidt og ubeboelig, at det er blevet nødvendigt at kolonisere (»terraforme«) andre planeter.
'Serenity' har således sci-fi-genrens dyder intakt. Er den jomfrueligt uberørt af en eneste original tanke, er den til gengæld med sine unge, blanke skuespillere skåret til tiden og dens krav om slagfærdig og rapt afviklet underholdning med målgruppen stift for øje." _________________ "Jeg skriver sjove digte
Jeg skriver også triste
- Halfdan Rasmussen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Anna Summers

|
Skrevet: Fre 25 Nov 2005 13:02 Emne: |
|
|
Har lige læst anmeldelsen i JP Woah han kunne godt nok ikke lide filmen...2 ud af 6 stjerner.
Uddrag af artiklen, da man skulle logge ind for at se resten...men noget siger mig, at det ikke bliver bedre.
"Indrømmet. Jeg har en fordom: Jeg synes, science-fiction er åndssvagt. Både film - med fire-fem undtagelser: Truffauts "Farenheit 451" (1966) f. eks. - og litteratur - med fire-fem undtagelser: Orwells "1984" (1949) f. eks. Selv Kubricks "Rumrejsen 2001" (1968) keder mig grusomt trods dens visuelle stringens.
Derfor kan jeg ikke sige ret meget, og slet ikke ret meget godt om "Serenity". Handlingen forekommer som noget rod. Klipningen er kaotisk, abrupt og flyvsk. Skuespillerne er anden- eller tredjerangs. Scenografien er den sædvanlige, flot og ferm, avanceret teknologi, men ordinær og langt under de spektakulært genialske påhit, Georg Gearløs kunne præstere, for ikke at tale om Storm P. Rumskibet ligner en dinosaur på pension. Handlingen peppes op med bratte brag og brøl på lydsporet: Bøh! Og så spjætter vi i spasmer.
Historien er privatiseret - så at sige, idet en kaptajn sejler rundt i verdensrummet på egen hånd. De ved: like a rolling stone. Hvad ideen er, har jeg ikke fattet. Men han har en læge om bord, og lægen har en søster, en forsagt og forknyt, mager og mystisk pige, der er blevet programmeret af de onde, så at hun på et stikord forvandles til hærgende furie. Og der er mange, lange, akrobatiske slagsmål i den historie. Til sidst mellem kaptajnen og skurken, som vist nok alligevel er en flink fyr, da han først er banket på plads. Diverse teologiske begreber, der lanceres som eksistentielle dybsindigheder, sejler rundt i handlingen som forvildede meteorer.
Personligt hælder jeg til den eksistentielle dybsindighed, at "ved jorden at blive, det tjener os bedst". Det er ikke pointen her. Til gengæld falder filmen helt til jorden."
Måske skulle de så ikke lige have valgt en, som ikke kunne lide sci-fi film til at lave anmeldelsen...bare et forslag... _________________ "Jeg skriver sjove digte
Jeg skriver også triste
- Halfdan Rasmussen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
snusser

Indmeldt: 23. Jan 2005 Indlæg: 1494 Geografisk sted: Djævleøen
|
Skrevet: Fre 25 Nov 2005 13:12 Emne: |
|
|
Inde på Filmz.dk får den 5/6
Måske spoilere
"Serenity" betyder noget i retning af sindsro. Det er imidlertidig også navnet på det rumskib, hvorom handlingen i filmen af samme navn udspiller sig. Titlen er dog misledende i den forstand, at sindsro ikke er noget som dens besætningsmedlemmer nyder meget af. I stedet får vi et fantastisk underholdende rumeventyr og en film, der er den rene fornøjelse.
"Serenity" er baseret på Joss Whedons tv-serie "Firefly", som havde den triste skæbne at blive aflyst efter blot en enkelt sæson. Trods det har serien efterhånden opbygget en stor og loyal fanskare, og det er ikke mindst takket være dem, at denne film nu er kommet. Whedon, der tidligere har skabt tv-serierne "Buffy" og "Angel", fik i "Firefly" den bizarre ide at sammenblande western- og science fiction genrerne til et meget unikt koncept. Westernelementerne er nedtonet lidt i filmen, men ellers er seriens oprindelige charme intakt.
Året er 2507, og jorden er ikke længere beboelig. Derfor har menneskene bosat sig på fremmede planeter, der styres af Alliancen. Der har for nylig været en blodig kamp, ikke ulig den amerikanske borgerkrig, mellem Alliancen og de uafhængige planeter som endte med Alliancens sejr. Efter skuffelsen og det bitre nederlag har Kaptajn Mal Reynolds købt sig et Firefly-fragtskib ved navn Serenity. Desuden har han udstyret det med en blandet besætning bestående af den loyale krigsveteran Zoë, hendes mand piloten Wash, mekanikeren Kaylee, og den afstumpede lejesoldat Jayne. Sammen rejser det brogede mandskab rundt i ydrekanten af rummet, hvor de overlever ved hjælp af smuglerjobs og mindre røverier.
Mal har droppet alle visionerne og ønsker nu blot at klare sig selv, men skæbnen spiller ham et pus, da to passagerer, søskendeparret Simon og River Tam, kommer ombord. De er begge på flugt fra Alliancen. River har været udsat for grusomme eksperimenter og bærer på en hemmelighed af stor betydning. Alliancen sender derfor en toptrænet snigmorder efter dem med en klar besked til Mal: Afleverer River eller betal prisen! Mal har dog ikke uden videre tænkt sig at give efter, og snart kommer det til et blodigt opgør med tab på begge sider.
Serenity er noget så udsædvanligt i vores tidsalder, som en science fiction film hvor underholdningen kommer fra rollerne og replikkerne snarere end fra speciel effekts. Selvom computereffekterne er ganske habile, så er de ikke så imponerende som dem de store film kan præstere. Til gengæld er filmens karakterers indbyrdes forhold så veludført og hjertelig, at man føler langt mere med dem. Filmen har en skøn gammeldags cliffhanger-stemning som jeg ikke kan mindes at have oplevet friskere i evigheder. Her er overfladerne mindre poleret men til gengæld er indholdet bedre. Stemningsmæssigt minder filmen om den første "Star Wars" med forfaldne byer, slidt teknologi og Serenity selv der, ikke ulige Tusindårsfalken, er tilbøjelig til at falde fra hinanden på ubelejlige tidspunkter.
Trofaste fans af "Firefly" vil være med fra starten, men de der ikke kender serien i forvejen må affinde sig med at være lidt forvirrede de første tyve minutter, men ellers kræver filmen ikke forudgående kendskab. Rollebesætningen udmærker sig ved at være helt uden store navne, men der spilles glimrende af alle og man mærker den vante kemi mellem skuespillerne. Særligt imponerende er Nathan Fillion som Kaptajn Mal. Han har en fortrinlig karisma og evne til at levere one-liners, så de sidder lige i øjet. Desuden er Chiwetel Ejiofor noget nær perfekt som den koldblodige snigmorder med den venlige fremtoning.
Dialogen er uhyre velskrevet, og filmen er læsset til med forrygende replikker. Handlingen udvikler sig relativt roligt, men den tager sig tid til at opbygge stemningen, således at den endelige konfrontation mellem Alliancen, Serenity og Reavers - en ækel form for rumrejsende kannibaler - føles så meget stærkere. Joss Whedons instruktion er effektiv. Selvom han ikke har en distinkt visuel sans, så er der mange gode øjeblikke som f.eks. en ca. fire minutters sekvens hvor vi, næsten uden klip, bliver ført rundt i skibets mørke korridorer.
"Serenity" er relativt billigt lavet, men den har nerve, drive, blink i øjet og en ligefrem charme, der gør den til et sublimt eventyr for de rejselystne. Den er en forfriskende, energisk oplevelse der både leverer spænding, latter, nogle rørende øjeblikke samt et par gedigne forskrækkelser - men lykkeligvis ingen søvndyssende sindsro. _________________ "We will always be so much more human than we wish to be" |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
|