BuffyFan DK forside Reklamer på BuffyFan DK
Heroes Heroes
Sæson 2 (DK)
CDON.COM - din danske plade- og filmbutik
Din danske plade- og filmbutik på nettet
Lost
Sæson 3 (DK)
Lost
forside | nyheder | forum | sidste afsnit | episoder | episode guide | quiz | merchandise | galleri | skuespillere | Angel | Angel guide | Firefly | Firefly guide | Tru Calling | opdateringer | kontakt

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   TilmeldTilmeld   ProfilProfil   LoginLogin 

Lost løbende, som der kommer afsnit. Hold jer klar!!
Gå til side 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    BuffyFan DK Forum Indeks -> Diverse serier
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
alendor
Fan-fic administrator

Indmeldt: 14. Dec 2003
Geografisk sted: Casa Østergård

IndlægSkrevet: Man 17 Jan 2005 22:45    Emne: Lost løbende, som der kommer afsnit. Hold jer klar!! Besvar, med citat

Her kan vi starte på en frisk:
Som lovet skulle jeg give et referat til Gio.
Afsnittet er det første af seriens normale fortællermåde, personscentrering. Denne gang med Kate.
Så langsomt som afsnittet udfolder sig så kommer der flashbacks fra den omhandlende person, som fortæller brøkstykker af deres fortid.
Så jeg sammenfatter lige hvad vi får at vide om Kate inden jeg gengiver hvad der skete på øen:
Kate søger tilflugt hos en farmer i Australien. Hvor hun bliver et stykke tid. Aftenen, hvor hun har tænkt sig at flygte videre kommer han og tilbyder at kører hende til stationen om morgenen. Hun stoler på ham og tager imod tilbudet. På vej til stationen ser hun pludselig at der bag ved dem kører den U.S.Marshall som er efter hende. Hun får lidt efter tvunget bilen hovedkulds ud i rabatten. Hun skal til at flygte da hun ser at farmeren er bevidstløs i den brændende bil og hun trækker ham i sikkerhed og når dermed ikke væk fra Marshallen. Vi ser en tilføjelse til hendes flashback i sidste afsnit i flyet, hvor hun nu beder Marshallen om en tjeneste lige inden han bliver ramt af den flyvende kuffert.

På Øen:
Gruppen, som hørte det mystiske radio-opkald aftaler at holde fundet hemmeligt da det sikkert kun vil skabe panik. Dog siger Kate det til Jack.
Imens har Jack fundet Marshallens mugshots af Kate og senere hen finder Hurley dem også. Han er lidt i vildrede hvad han skal gøre og han selvfølgelig også det brændende spørgsmål: Hvad hun har gjort?
Imens lider Marshallen og er trods Jacks hjælp døende. Meget langsomt og meget smertefuldt.
Kate og de andre holder på at de måske skulle udføre et medlidensdrab.
Marshallen spørger en aften om han må snakke med Kate alene og de gør de så. Imens møder Jack Hurley, som nævner at Kate har fået pistolen fra sidste afsnit. Jack løber tilbage mod teltet i det Kate går ud. Han ånder lettet op, da han ikke hørte nogen pistolskud indtil 2 sekunder efter. Hvorefter Sawyer kommer ud. De skændes lidt og pludselig hører de at Marshallen ikke er død. Sawyer sigtede efter hjertet og ramte lungen. Men Marshallen dør dog lidt efter.
Vi ser senere hen at Jack sætter sig ved siden af Kate ved stranden(eller er det omvendt?). Hun tilbyder at sige hvad hun har gjort. Men han siger nej. At alle burde have lov til en ny start efter flystyrtet.
En sideløbende historie er om hunden, som vi lærer er Walts(den sorte dreng). Til sidst af afsnittet har Locke skåret sig en hundefløjte og får den kaldet tilbage til stranden. Hvor han giver faren lov til at hente den til Walt.
Det slutter alt smukt med musik og Walt som glad løber hen til Vincent. Hunden. Very Happy

Sidst rettet af alendor den Søn 23 Jan 2005 13:59, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger
Vinæs(fivebyfive)
Fan-fic administrator

Indmeldt: 03. Sep 2003
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: Man 17 Jan 2005 23:00    Emne: Besvar, med citat

Tjah, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige.

På den ene side var denne episode en del bedre end de andre to og jeg synes også flashbacksne var gode, man ville hurtigt være blevet træt af den strand hvis der ikke bare var en smule variation.
Men jeg følte mig nu lidt snydt da man bare blev spist af med "I don't wanna know forklaringen".
Opbygningen var fin, jeg kan stadig ikke lide den måde at lyset er sat op på når de er i junglen, men det kan jeg tænke forbi. Det var jo ikke fordi temaet var nyt, og heller ikke navnet (Tabula Rasa) var den store nyskabelse.
Så på mange måder var det ikke det, som fik dette afsnit til at rejse sig. Alt det andet, alle de småscener vi fik med karakterudvikling: Hurley, Jin, Sun, Vincent, Locke, Charlie og Claire (åhr, ser de da ikke bare søde ud sammen). Derudover, elskede jeg den allersidste scene, som viste alle de fjorten karakterer. Det var dejligt at se en slags orden etablere sig, ellers ville det hele bare blive noget rod. Og selvfølgelig endte framet på Locke, ham glæder jeg mig til.

Mit største dilemma er lige nu er om jeg skal downloade episoderne eller ser dem som de kommer på TV. På den ene siden er det rigtig spændende, men der er dog noget meget charmerende ved at se episoderne, sådan uge efter uge. Det er så længe siden jeg har stresset rundt for at hente cola, og slik lige før en serie- lige pludselig opdage at man skal på toilettet, også desperat prøve at nå det hele. Og selvfølgelig når man det lige til tiden. Lige nu læner jeg mig hen imod at se den på den gammeldags uge-for-uge måde.

Før jeg har set lidt flere afsnit er det svært at rate- men siden det er det bedste burde det vil få 10/10 indtil videre.
alendor
Fan-fic administrator

IndlægSkrevet: Man 17 Jan 2005 23:08    Emne: Besvar, med citat

Og jeg ser dette afsnit som et af de svageste i serien så vidt
Jeg kan personligt ikke li' Kates baggrund alt for meget. Hun har for mange lig der.

Tilbage til toppen
MrKaos

Indmeldt: 31. Mar 2003
Geografisk sted: Jeg står bagved dig med en stor og sløv hammer!

IndlægSkrevet: Man 17 Jan 2005 23:20    Emne: Besvar, med citat

Den var da stille og rolig.. stilhed før stormen! Very Happy

Årets skøreste Buffyfan!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside MSN Messenger
Charity

Indmeldt: 10. Jun 2002

IndlægSkrevet: Tirs 18 Jan 2005 11:46    Emne: Besvar, med citat

Jeg var helt vild med musikstykket til sidst og så faldt der en tåre eller to, da drengen fik sin hund tilbage Crying or Very sad

Virker fortsat meget lovende, og jeg er med næste mandag, helt sikkert Very Happy
millymolly

Indmeldt: 12. Dec 2003
Geografisk sted: Nørrebro

IndlægSkrevet: Tirs 18 Jan 2005 13:10    Emne: Besvar, med citat

Citat:
Marshallen spørger en aften om han må snakke med Kate alene og de gør de så. Imens møder Jack Hurley, som nævner at Kate har fået pistolen fra sidste afsnit. Jack løber tilbage mod teltet i det Kate går ud. Han ånder lettet op, da han ikke hørte nogen pistolskud indtil 2 sekunder efter. Hvorefter Sawyer kommer ud. De skændes lidt og pludselig hører de at Marshallen ikke er død. Sawyer sigtede efter hjertet og ramte lungen. Men Marshallen dør dog lidt efter.

Jack går ind for at ende hans lidelser, det er helt tydeligt at han kvæler ham, du kan også høre det fra lyden i teltet, og Jacks ansigtsudtryk da han kommer ud.
Ravn
Moderator

Indmeldt: 31. Okt 2002
Geografisk sted: Shattrath, nær Aldor-banken.

IndlægSkrevet: Tirs 18 Jan 2005 14:47    Emne: Besvar, med citat

millymolly skrev:
Jack går ind for at ende hans lidelser, det er helt tydeligt at han kvæler ham, du kan også høre det fra lyden i teltet, og Jacks ansigtsudtryk da han kommer ud.

Ret fedt efter Sawyers kommentar om at Jack ikke havde hvad der skulle til for at hjælpe manden.
Tilbage til toppen
Vinæs(fivebyfive)
Fan-fic administrator

IndlægSkrevet: Tirs 18 Jan 2005 17:36    Emne: Besvar, med citat

Ravn skrev:
millymolly skrev:

Ret fedt efter Sawyers kommentar om at Jack ikke havde hvad der skulle til for at hjælpe manden.

Helt enig, jack var elers ved at blive noget monoton og kedelig. Elskede Sawyers og Jacks individuelle blikke efter Jack havde slået marshallen ihjel.
alendor
Fan-fic administrator

IndlægSkrevet: Tirs 18 Jan 2005 18:59    Emne: Besvar, med citat

Embarassed Okay jeg missede præcist hvad der skete. Jeg vidste at der skete et eller andet inde i det telt. Men hvadvar jeg ikke helt sikker på. Altså metoden.

Tilbage til toppen
Gio

Indmeldt: 06. Jan 2004

IndlægSkrevet: Lør 22 Jan 2005 0:04    Emne: Besvar, med citat

Weee... tak tak tak..... Godt a høre det med hunden.... Very Happy
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
pellenaka

Indmeldt: 10. Maj 2002
Geografisk sted: I kontoret

IndlægSkrevet: Søn 23 Jan 2005 13:49    Emne: Besvar, med citat

Skal lige kime ind inden næste afsnit løber over skærmen.

Jeg er enig i, at afsnittet var noget svagere end de to andre vi har set. Men jeg er heller ikke helt vild med Kate, så hendes flashbacks var ikke så interessante for mig.

Jeg kan dog mærke, hvor meget jeg har savnet at vente på et afsnit, spekulere og være bange for at blive spoilet. Smile
alendor
Fan-fic administrator

IndlægSkrevet: Søn 23 Jan 2005 14:01    Emne: Besvar, med citat

Jeg har ændret emnets titel så det passer bedre. Da vi kan snakke om afsnittet under samme emne istedet for at oprette et nyt til hvert afsnit med mindre folk vil foretrække det.

Tilbage til toppen
alendor
Fan-fic administrator

IndlægSkrevet: Man 24 Jan 2005 14:37    Emne: Besvar, med citat

Så er der Lost igen i aften. Det første af indtil videre 4 afsnit skrevet af David Fury, Walkabout.

Tilbage til toppen
Vinæs(fivebyfive)
Fan-fic administrator

IndlægSkrevet: Man 24 Jan 2005 23:01    Emne: Besvar, med citat

Det var virkelig godt.
Ravn
Moderator

Indmeldt: 31. Okt 2002
Geografisk sted: Shattrath, nær Aldor-banken.

IndlægSkrevet: Man 24 Jan 2005 23:08    Emne: Besvar, med citat

Fedt afsnit, i hvert fald mht Lockes del. Sad bare og måbede til sidst da jeg så den første gang. Nu hvor jeg ser den igen er der en masse dialoger der giver meget mere mening.

Men hvor latterligt var det ikke at Michael efterlod sin søn hos en af de to eneste mennesker på øen der ikke taler engelsk? Resten af episoden, historien med bålet, fiskeriet osv. var bare ok. Det var Locke der bar afsnittet her. Superb spillet.

Synes desuden det er et problem at det ud af en flok på 48 mennesker kun er de samme 14 personer der kommer ud for alle de vilde ting.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    BuffyFan DK Forum Indeks -> Diverse serier Alle tidspunkter er CET (Europa, GMT+1)
Gå til side 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Næste
Side 1 af 23

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum